ילדים קוראים

ילדים קוראים ונהנים

לחלק מאתנו צירוף המילים “ילדים קוראים” עלול להישמע מוזר. הרי היום צריך לעשות שמיניות באוויר כדי שהילד ייקח לידיו ספר ויתחיל לקרוא. עם כל הפיתויים שיש מסביב, לא רואים הרבה ילדים קוראים בסביבה. אבל עדיין, אם נסתכל לעומק נראה שילדים דווקא אוהבים לקרוא, לפחות את מה שמעניין אותם. ילדים קוראים בעיתון עיניים לעתים קרובות, ואכן מדובר באחד העיתונים הנפוצים ביותר.ילדים קוראים

כל יתרונות הקריאה שכדאי להכיר

עןד מילדותנו מלמדים אותנו עד כמה חשוב לקרוא. למדנו כי ילדים קוראים הם ילדים חושבים, ילדים חכמים שנפתחים אל העולם. קבלו את כל היתרונות של הקריאה בגיל צעיר:

  • הקריאה משפרת את אוצר המילים.

לרוב, כאשר אנו מדברים עם ילדינו, אנו משתמשים באוצר מילים קבוע. לעומת זאת, בספרים ישנן מילים שונות ורבות שניתן לברר את משמעותן. ככל שהילד קורא יותר, כן הוא נחשף למילים חדשות ומעשיר את שפתו.

  • הקריאה משפיעה על המוח.

ישנם מחקרים שמראים כי קריאה לילדים בגיל צעיר משפר ביצועים שונים במוח. כמובן, ככל שהילדים מתבגרים ולומדים לקרוא בכוחות עצמם, כך המוח הולך ומתפתח אצלם.

  • הקריאה מעשירה את הידע הכללי.

מיותר לציין כי הקריאה תורמת רבות לידע הכללי. הילד יכול לבחור נושא מסוים שבו הוא מתעניין, ולהעשיר את הידע שלו בכל זמן שהוא רוצה.

  • הקריאה מפתחת את הדמיון.

כאשר הילד קורא סיפור קצר או ארוך, הוא נחשף לסוגים שונים של סיפורים דמיוניים ובלתי הגיוניים. סיפורים אלה תורמים לפיתוח הדמיון, ולא יעבור זמן רב עד שהילד יוכל להמציא סיפורים בכוחות עצמו. כמו כן, הילדות הדמיון חזק הרבה יותר מאשר בבגרות.

  • הקריאה מרגיעה.

הקריאה מרגיעה לא רק מבוגרים, אלא גם ילדים. הילדים עוברים דברים רבים בבית הספר או בהפסקות. כאשר הם מגיעים הביתה, הם רוצים למצוא את הרוגע ואת השקט הנפשי שהם כה זקוקים לו. את השלווה הזו הם יכולים בהחלט למצוא בדמות הקריאה.

עיניים – העיתון שהילדים אוהבים יותר מכול

אם יש עיתון שאותו הילדים אוהבים במיוחד הלוא הוא עיתון עיניים. ילדים קוראים בעיתון עיניים דרך קבע, כי הם מוצאים בו את השלווה והמנוחה, את התוכן המעניין ביותר. העיתון אהוב על הדורות הצעירים מכמה סיבות. ראשית, משקיעים בו בתכנים איכותיים באמת שמותאמים עבור הילדים. שנית, הילדים משתתתפים ביצירת התכנים לעיתון, בין אם בכתיבת סיפורים או בציור ציורים. ולבסוף, לעיתון יש מספר מדורים, כך שכל ילד יכול להתחבר למדור שהוא אוהב מכל. אוהבי האמנות יכולים לבחור את מדור הציור, מי שאוהב לקרוא סיפורים יכול לבחור במדור “הסיפור שאינו נגמר”, ואם הילדים אוהבים לשלב בין שני הדברים, הרי שמדור כמו הקומיקס שאינו נגמר יכול להתאים להם בהחלט. כל אחד יכול למצוא את עצמו בעיתון מעוצב ועשיר בתכנים כמו עיניים.

הצטרפו כמנויים דרך פייפאל:
כתבו לנו את שמות 2 גיל' המתנה
הצטרפו כמנויים דרך פייפאל:
כתבו לנו את שמות 2 גיל' המתנה