סיפורים לילדים הסיפור שאינו נגמר

אתם מוזמנים להמציא המשך ל'סיפור שאינו נגמר' המופיע
בגיליון החדש. מבחר מן
ההמשכים שלכם יפורסם בגיליון
הבא, והשאר יפורסם כאן באתר במדור "סיפורים לילדים".
כמו כן ניתן לקרוא באתר סיפורים לילדים בקליק כאן.

תקציר הסיפור שהופיע בגיליון שעון

לְפּוֹמְפָּדוּר, מלך מָרוּנְיָה, היה אוסף שְעונים מוּפלא ונדיר שיָצר לְמַענו השעָן המַלכוּתי, לוּאִיגִ'י טֶמְפּוֹ. יום אחד גילה פּוֹמְפָּדוּר כי קוֹזִימוֹדוֹ, מלך פָּרָגוֹנְיָה, הֶחליט להִתחָרות בו וּלהקים גם הוא אוסף שעונים מְיוּחדים. פּוֹמְפָּדוּר קרא ללוּאִיגִ'י השעָן וּביקש ממֶנוּ לִבנות שעון שֶעֵין אדם לא ראתה כְּמותו מֵעולם. כְּשראה לוּאִיגִ'י אֶת ההורָאות לִבנִייַת השעון הוא פער אֶת פִּיו בְּתַדהֵמה וקרא: "אבָל מַלכּי, זה בִּלתי אֶפשרי!" אך המלך הִתעקֵש, ולוּאִיגִ'י שב וקרא אֶת ההוראות: "לוּאִיגִ'י, אני רוצֶה שהפעם תִבנֶה לי שעון שֶ...."

המשך:

אני רוצה שתכין לי שעון שעשוי מאבקת ירח שיאמר לי מה השעה שם! לואיגי פשוט לא האמין למשמע אוזנין איך יביא לו אבקת ירח? ואז עלה בדעתו רעיון, הוא שלך אסטרונאוטים מכל העולם להביא אבקת ירח ויצר שעון בדיוק כמו שהמלך ביקש, ומאז הי רק אחד שהיה לו אוסף שעונים מיוחד בממלכת מרוניה!


מאיה ענבר
בת 9

המשך:

…מסוגל לחזות את העתיד, ההווה והעבר בו זמנית וכך אוכל לראות את הכול.

יואב די קסטרו בן צורף
בן 10

המשך:

“לואיג’י, אני רוצה שהפעם תבנה לי שעון ש… נוסע אחורה בזמן!” כתב המלך על מגילת הקלף. לואיג’י עבד וטרח שנה וחצי על השעון ולבסוף הצליח למלא את מבוקשות של המלך. לואיג’י שאל את המלך: “למה ביקשת שעון שנוסע אחורה בזמן?” ענה המלך: “כי כך אוכל לחזור לזמן שבו קוזימודו עדיין לא אהב שעונים ולשכנע אותו לא לאהוב אותם. ואז הוא לא יאסוף שעונים ויתחרה בי בהווה”. המלך אחז בשעון החדש והצליח לנסוע בזמן אל התקופה שבה הוא וקוזימודו היו בגן הילדים למלכים. הוא מצא את קוזימודו משחק בקוביה בפינה ואוכל בננה. הגננת אמרה לו השעה ללכת לישון צהריים. “לא!” סירב קוזימודו, “יום אחד אני אקבע מה לעשות בכל שעה ולעולם לא תהיה השעה לישון צהריים.” המלך הבין שקוזימודו לא אוהב שעונים, הוא פשוט לא אוהב לישון. 

יונתן כץ גוטמן
בן 8

המשך:

אני רוצה שתבנה לי שעון ש..שעשוי מלב המלך!” אמר המלך מלא באומץ
“אבל..מלכי! מה, זה בלתי אפשרי! המלך זה אתה, אתה תצטרך למות בשביל השעון הזה..” ענה לו לואיג’י בעודו רועד.
“אם זה מה שצריך כדי לנצח את העלוב הזה..אז זה מה שיהיה! גם אם זה יהיה הדבר האחרון שאני אעשה בחיים!” צעק המלך.
“אבל.. זה באמת יהיה הדבר האחרון שתעשה בחיים..זה שעון שעשוי מהלב שלך..” הסביר לו לואיג’י.
“ובגלל זה..זה כל כך חשוב לי!” אמר המלך מלא בביטחון.
“ו..למי אני אביא את השעון אחרי ש..שתמות??” שאל אותו לואיג’י.
המלך הסתכל על לואיג’י במבט עמוק וענה לו “אני חושב שאתה יודע מה נכון לעשות..”
המלך קם מכיסאו, ניגש למעמד החרבות ו..עשה את הדבר האחרון בחיים שלו…
“לאאאאאא!!!!” צעק לואיג’י עם דמעות בעיניו.
כעבור שלוש וחצי שנים, שעון לב המלך היה מוכן לואיג’י חשב “איפה המלך היה רוצה שאשים את השעון?..” אחרי מחשבה ארוכה של כמה שבועות לואיג’י הבין מה נכון לעשות..והחליט לשים את שעון לב המלך, איפה שהיה מהתחלה..איפה שתמיד היה ותמיד יהיה הלב שלו.

נעמי לזר קינן
בת 13

המשך:

שעון ש… הוא בלי מחוגים! קרא לואיג’י, בלי מחוגים?! כן, ככה אצליח להתפרסם יותר מקוזימדו! עבד לואיג’י על שעון זה כמעט 5
שנים (באמצע הוא גם הכין
שעונים אחרים, למשל שעון מעורר שמעיר בדיוק כשמשלימים 8 שעות שינה) ולבסוף הוא הצליח, וכך, הומצא השעון הדיגיטלי.

אמיתי רפאל אזולאי
בן 10

המשך:

“לואיגי אני רוצה לשתבנה לי שעון שיכול לעשות כל דבר שיצור חי/ משהו דומם, אני רוצה שהשעון יהיה מורכב מנוצות, פלומות של אפרוחים קטנים ומקשקשים של דגים”.

אני רוצה עוד דבר אחרון, אני רוצה שהשעון שלי אף פעם לא הישבר התקלקל או משהו דומה.

לואיגי בהה במגילת ההוראות ולא ידע מה לעשות כי הוא הכיר את דבריו המוגזמים של המלך אבל בדבר כזה הוא עוד לא נתקל.

לואיגי חשב איך או במה להתחיל, אז הוא חשב וחשב וחשב וחשב…..

ללואיגי עלה רעיון בראש, הוא החליט לקחת משעון שבנה לדוגמה פעם מזמן את המתכת כי זו היא מתכת יציבה וחזקה מאוד וכי ידע להשתמש בה היטב…

אף אחד לא דע את סודו של לואיגי, הוא היה קוסם, הוא יכל להכניס בדברים שהוא בונה תכונות של דברים אחרים.

קודם הוא לקח את קשקשי הדגים ועשה “הוקוס פוקוס, בילי בוקוס, אברה קדברה ומיץ בננה” ואז קרה קסם הופיעו קשקשי דגים על השעון כך עשה עוד הרבה פעמים עד שהשעון התאים לדרישותיו של המלך, המלך היה מרוצה עד מאוד אבל אז בא שליח ואמר המלך מסקוטלנד הקים אוסף שעונים ועומדים על המשמר 33 אבירים…..

הדס בן אליעזר
בת 9 וחצי

שלחו את ההמשכים
לסיפור החדש בנושא

אורחים

המשך:

יוצר עוד שעונים חדשים יותר וטובים יותר. לואיג’י ניסה ליצור את השעון, אבל לא הצליח. עד שיום אחד, המלך קוזימודו ויתר על האוסף. סוף.

סער לשם בר

המשך:

…מאפשר לאנשים לנסוע קדימה ואחורה בזמן”. לואיג’י השען השיב למלך: “אתה בטוח? איך זה בכלל אפשרי?”.

המלך השיב: “זה אפשרי. לא עכשיו, אבל עוד מעט כן”.

לואיג’י השען הבין שאין לו ברירה. הוא חקר את הנושא וגילה איך עושים זאת. אחרי 11 שנים הוא בישר למלך: “הצלחתי”.

בנסיעה הראשונה שלו בזמן, שהייתה גם הנסיעה הראשונה בעולם בזמן, המלך בדק את השעון ונסע יום אחד קדימה. הוא לא הרגיש כלום, אבל כל שאר האנשים לא ידעו לאן הוא נעלם למשך יום שלם ואז הוא הבין שזה עובד.

בנסיעה השניה שלו המלך נסע 60 שנה לאחור, לזמן שאבא שלו, שהיה מלך לפניו, היה רק ילד. הוא פגש את אבא שלו, שיהיה ילד, אבל אז הוא גילה שאם נוסעים אחורה בזמן – אף אחד לא יכול לראות אותו כי הוא עוד לא נולד. אז הוא חזר להווה ואמר לכולם שהוא פתר את פרדוקס המסע בזמן: “אף אחד לא ראה אותי ולכן לא יכולתי למנוע את הולדתי”.

אופיר לביא-פלג
בן 7

המשך:

אב- 

בלי אבל! קטע אותו מלך פומפדור

כעבור חודש המלך שאל את לואיג’י אם השעון מוכן כבר ולואיג’י אמר  שהוא לא הצליח לבנות אותו מלך פומפדור אמר תמשיך לנסות! כל חייו ניסה לואיג’י להכין שעון זה ולא הצליח

ולנצח נצחים העריצו את האוסף של קוזימודו ולא זכרו אפילו את האוסף של מלך פומפדור.

זיו גרמייז גינדין
בן 11

המשך:

שעון שרואה את העתיד!

לואיג’י גמר בלבו שהוא לא יאכזב את המלך! “אני מסוגל” לחש לעצמו ומיד התחיל בעבודה, זה באמת היה בלתי אפשרי, אך לואיג’י המסכן הוכיח שזה אפשרי ועוד איך! 

כעבור שלוש שנים של עבודת פרך צעד לואיג’י הגאה לחדר הכס בו יושב המלך, כשבידיו שעון מוזהב ירקרק ואופף מסתורין אשר מונח על כרית רכה וסגלגלה.

הגיש לואיג’י השען את השעון למלכו, המלך אמר “יפה, יפה” ואז צעק ” שומר, את קופסת הבקשות שלי בבקשה!”

מיד אל החדר נכנס שומר צעיר ובידיו קופסא מוזהבת.

“בוא נראה, בוא נראה,” אמר המלך תוך כדי שהוא מעלעל בתוך הקופסא “הינה! בדיוק בשבילך”

קרא בקול, וגם הוציא מגילת קלף חדשה והגישה לשען.

השען הביט בהלם במגילת הקלף: “שעון ששולף אוכל מתוך עצמו,” מלמל בדאגה “זה הרי לגמרי לא אפשרי!

יובל אורמינר
בת 9 וחצי

המשך:

צורת השעון תהיה צורתי, ובגודל כיסא המלכות שלי.” “אין סיכוי!” נאנח לואיג’י. “בטוח תוכל מסוגל לחשוב על רעיון פחות מטורף…” הוא צעק. “לא, לא ולא! אם לא תעשה – תישלח לכלא!”
באותו הלילה תהה לואיג’י מה יעשה, והגיע למסקנה שיצטרך לעזוב את מרוניה ויעבור ל… ל… לפרגוניה!

איל ינאי
בן 9

המשך:

לואיג’י אחז את מגילת הקלף ביד רועדת וקרא שוב את הכתוב בה: “לואיג’י, אני רוצה שהפעם תבנה לי שעון שהוא שעון פשוט לגמרי. לא מזהב, לא מכסף ולא משום חומר יקר ערך. אני רוצה שתכין לי שעון פשוט ביותר אך מדויק ללא שום שגיאות, שעון הנוצר בעזרת כל מילה ומילה שכתובה על ידי ברגע זה. אני רוצה שתכין לי שעון מהמתכת הכי פשוטה שתמצא. שעון רגיל לגמרי של עניים ופשוטי עם, אך יש דבר מה אחד שאני ארצה שתוסיף בו. דבר מה אחד שמיוצר רק פעם אחת בשנה, על ידי מישהו אחד ובמקום אחד ובשום מקום אחר לא תמצא את הדבר הזה. אני נותן לך שבועיים בלבד להגיע אל היטי הגר בקצה ההר השוכן קילומטרים מכאן. בעוד שבוע בדיוק הוא רוקח את שיקוי התדהמה, בדיוק בחצות ולא שנייה אחרי. לאחר מכן אני נותן לך עוד שבוע להגיע לכאן בחזרה ולאחר שבועיים אלה אני אסביר לך למה אני צריך שיקוי זה.”. לואיג’י סיים לקרוא את מגילת הקלף וידו עוד רעדה. הוא לא העלה בדעתו שזה מה שהמלך יבקש, אך הוא שכנע את עצמו להמשיך לסמוך על מלכו ולואיג’י התחיל לארוז את תרמילו למסע המחכה לו. כעבור שבועיים לואיג’י חזר ובידו השיקוי. הוא ניגש למלך ואמר לו: “מלכי, עשיתי את מבוקשך ויצאתי למסע שרצית ואף חזרתי ממנו ובידי שיקוי התדהמה. כעת תוכל לומר לי מה הוא שיקוי זה?”. המלך הנהן בראשו להסכמה והתחיל לדבר: “כעת אני אסביר לך על כל מה שחשק ליבך. כעת אני אספר לך על השעון שינצח כל תחרות ועל השיקוי כמובן. אני רוצה שתכין לי את השעון הפשוט שדיברתי עליו אך תוסיף לו את שיקוי התדהמה. שיקוי התדהמה גורם לכל מי שרואה את החפץ שמתיזים עליו אותו להתלהב ממנו ברמה יוצאת דופן! לחשוב שזה הוא החפץ הכי מעורר השראה בעולם והכי יקר ערך שיש! אף אם זה הוא בכלל החפץ הכי פשוט שנוצר. כעת ידידי, התחל בעבודה שבשבילה אתן לך שבוע בדיוק.”, לואיג’י נענה לבקשתו של המלך והחל בעבודתו. הוא חשב שעכשיו הגיע החלק הפשוט אך פתאום הוא הבין שזו רק ההתחלה, כי הוא לא יודע כמויות של שום דבר, הוא לא יודע איפה לשים את השיקוי, מתי ואיך. שבוע עבר, אחרי מאמץ כה רב, אחרי עבודה כה קשה והמון חיפושים ובאמת כולם נדהמו מהשעון ולא הורידו עיניהם ממנו.

מוסר ההשכל הוא שלא חשוב עד כמה החפץ פשוט תמיד יכול לצאת ממנו משהו מעורר השראה ומדהים.

שי שני
בת 11

המשך:

חי מדבר ונושם אמר לו המלך אבל זה לא אפשרי אני לא מבין בדברים אלה ואז המלך מיד אמר “נצטרך לעבור לתוכנית ב'” מה זו תוכנית ב’ שאל בפחד לואיג’י תוכנית ב’ אמר המלך היא לגנוב את שעוניו של המלך קוזימודו ולהרכיב מהם את השעון האולטימטיבי היכול לנסוע בזמן ואז שאל לואיג’י בסקרנות “איך נפרוץ לארמונו של המלך קוזימודו הרי יש שם מלא שומרים וכנראה אבטחה כבדה” הכל נמצא בחדר הסודי אמר המל פומפדור “אבל איפה החדר הסודי” בוא אראה לך פומפדור הליך את לואיג’י במהלך מסדרונות על גבי מסדרונות עד שהגיעו לחדר של לואיג’י פומפדור פתח אל דלתו של לואיג’י נקש שלוש פעמים על תמונתו שהייתה על הקיר ודלת נפתחה לואיג’י שהיה מתוסכל ולא ידע באיזה שאלה להתחיל פשוט שתק הם הגיעו לחדר הנראה כמו בר וחדר ישיבות בו זמנית החלונות היו שחורים והאווירה הרגישה מחניקה אבל פתאום פומפדור מוציא מפה ממגירה ומראה סרטוט המראה את כל האבטחה את השומרים ואיפה השירותים פנויים משום מה פומפדור התחיל לדבר על תוכניתו ולבסוף אמר כדי שנגלה מי יעשה עבודה זו נטיל הגרלה הם לקחו שתי ניירות כתבו את שמותיהם והכניסו לקופסה פומפדור הטיל ויצא שפומפדור הולך לגנוב את השעונים פומפדור יצא לדרך אך לעולם לא חזר כי מסתבר שנכנס ומאז לואיג’י מנהל את הטירה

אמרי שי עוז
בן 12

המשך:

…יודע לאכול רק כוסברה עם קטשופ (וקצת שמנת), יודע לשחות ולעוף ולשחק באולינג, יודע להאכיל ילדים (ליתר דיוק, תינוקות רק בני 3), למסגר תמונות (רק כאלה עם רקע כחול). לואיג׳י שאל, קצת רועד: ’יש אפשרות אחרת?’ המלך ענה: ’קדימה, בנה לי את השעון. יש לי שיחות חשובות יותר. ביי!’ ’ביי,’ גמגם לואיג׳י. ’רוץ!’ אמר המלך. ’עוף!’ אמר המלך כשראה את לואיג׳י עדיין צועד לאט לעבר הדלת המפוארת. לואיג׳י עמד לפתוח את הדלת אבל אז המלך אמר: ’קוסם, גש הנה.’ הקוסם הראשי ניגש מייד ואחריו 27 תלמידים קטנים וחמודים. ’מה תרצה?’ הקוסם שאל. ’האם יש לך קסם שיכול לייצר שעון לבקשתי כל שניה לפחות?’ שאל המלך. הקוסם קרא לילד בלונדיני צעיר עם פנקס ועט שחור. ’כן,’ אמר הילד חרישית. הילד הוציא מכיסו חמישה כדורים קטנים. הילד ליהטט בהם באויר וחמשת הכדורים הפכו לשני זחלים כחולים על ענף סגול חזק. ’הנה,’ אמר הילד בלחש למלך. המלך נגעל. ’באמת?’ ’כן,’ אמר הקוסם בקול רועם. המלך נראה מבולבל ואמר ’תזכיר לי מה רציתי.’ לואיג׳י ענה, מאושר: ’שעון שיודע לאכול רק כוסברה עם קטשופ (וקצת שמנת), יודע לשחות ולעוף ולשחק באולינג, יודע להאכיל ילדים (ליתר דיוק, תינוקות רק בני 3), למסגר תמונות (רק כאלה עם רקע כחול). תוך שניות השעון שבחלומו של המלך הפך לאמיתי ואחרי החלום הזה באו עוד ועוד חלומות ודמיונות ובקשות עד שהיום יש למלך פי 10 שעונים בלתי אפשריים יותר מלמלך קוזימודו!


אדם שרלין
בן 8

הצטרפו כמנויים דרך פייפאל:
כתבו לנו את שמות 2 גיל' המתנה
הצטרפו כמנויים דרך פייפאל:
כתבו לנו את שמות 2 גיל' המתנה