קומיקס לילדים – עיתון קומיקס לילדים

עיתון קומיקס לילדים

אם בעבר הילדים היו צריכים להסתפק בקריאת ספרים למבוגרים, הרי שלאורך השנים הלכה ספרות הילדים והשתפרה, והיום קיימים ספרים ועיתונות המתאימים יותר לילדים. קומיקס לילדים הוא אחת הפלטפורמות הנפוצות יותר הקיימות נכון להיום. הילדים אוהבים קומיקס מכל הסוגים, והם תמיד מוכנים לקרוא אותו בכיף. אז אם אתם רוצים לנתק את הילדים ממסכי המחשב והטלפון לזמן מה, דעו כי עיתון קומיקס לילדים הוא הפתרון הטוב ביותר.

איך נולד הקומיקס?

הקומיקס הוא למעשה צורה של אומנות. מדובר בסיפור המלווה בדמויות מצוירות, כאשר הציורים מלווים רצף מסוים של אירועים. הקורא עובר מתמונה ולתמונה וכך יכול לעקוב אחר העלילה. הקומיקס התחיל מרצועות של קומיקס אשר הופיעו בעבר בעיתונים, וגם היום ניתן למצוא אותן. באותה התקופה היו אלה רצועות שנועדו לשעשה, והיום התפתח הקומיקס לאומנות שלמה שיש לה ז’אנרים רבים – רומנטי, מצחיק, סיפורים בלשיים ועוד. מאז הלך הקומיקס והתפתח והיום יש קהילה שלמה של אמני קומיקס אשר קיימת גם בישראל.

מדוע הילדים אוהבים כל כך קומיקס?

ילדים בארץ וגם ברחבי העולם אוהבים לקרוא ספרי קומיקס. עיתון קומיקס לילדים מתמחה ביצירת קומיקס, והוא מתאים את עצמו לילדים. ישנן סיבות רבות ומגוונות לכך שדווקא הקומיקס, מכל צורת אמנות אחרת, מושך את תשומת לבם של הילדים:

  • מגיע עם תמונות – הילדים אוהבים מאוד ספרים שיש בהם תמונות. התמונות עוזרות להם מבחינה ויזואלית ומעודדות אותם לקרוא. מכיוון שבקומיקס יש תמונות בשפע, לילדים קל יותר להתחבר אל הדמויות והעלילה.
  • עלילה שמדברת אל הילדים – קומיקס לילדים הוא קומיקס הכולל עלילה שמעניינת את הילדים. הם יכולים להבין אותה, להזדהות איתה ואף לשתף אחרים.
  • קל יותר לעקוב אחר המתרחש – כאשר יש יותר מדיי מלל בספרים והילדים עדיין לומדים לקרוא, הם מתקשים יותר לעקוב אחר העלילה אם אין תמונות שמלוות אותה. אבל עם קומיקס לילדים העניין שונה. מכיוון שהקומיקס מלווה כולו בתמונות, הילדים מגלים שקל להם יותר לעקוב אחר העלילה, גם אם היא מורכת מעט להבנה.
  • מתאים לילדים המתקשים בקריאה – יש ילדים המגלים התנגדות להתמודדות עם טקסטים בגלל קשיי קריאה. עיתון קומיקס לילדים מסייע להם להתגבר על הבעיה הזו, שכן הוא כולל פחות מלל ויותר תמונות. באמצעות הקומיקס תוכלו לשכנע את הילדים לקרוא, והם יעשו זאת בשמחה.
  • מתגברים על הקשיים בחיי היום יום – בקומיקס יש לא פעם עלילות שמדברות אל עולמם של הילדים. אלה יכולים להיות גיבורי על או בעלי חיים מואנשים המתמודדים עם בעיה מסוימת. מכל מקום, הקומיקס הוא בריחה טבעית לעולם של הרפתקאות, יש בו מסרים חשובים והוא עוזר לילדים להתמודד עם בעיות.

כך תצרו עיתון קומיקס לילדים משלכם

קראתם קומיקס שאהבתם במיוחד וכעת יש לכם עלילה שלא יוצאת לכם מהראש? אם גם אתם רוצים להפגין את הכישורים היצירתיים שלכם וליצור קומיקס, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת, אך לפני הכול ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון. ראשית, מכיוון שהקומיקס מלא כולו בתמונות וציורים, מומלץ לדעת לצייר או לקחת כמה שיעורים פרטיים. כמובן, אם אתם מרוצים מרמת הציור שלכם ורוצים ליצור קומיקס עבור עצמכם, זו זכותכם המלאה. לאחר מכן, יש לחשוב על עלילה יצירתית מיוחדת. תנו לדמיון שלכם מקום, הניחו לו להתפרע וצרו דמויות ועלילות. אחרי שיש לכם כמה רעיונות טובים, זה הזמן לברור ולבחור איזה רעיון מתאים יותר ואיזה פחות. בשלב הבא, כדאי ללמוד קצת טכניקות כמו זום אין ואאוט, ציור הבעות פנים, יצירת תמונה באמצעות ציור ועוד. מעבר לכך, לפני שניגשים לציור הדמויות, כדאי לבנות סקיצה קצרה של העלילה שלכם, הדמויות הראשיות שישתתפו בה, הדמויות המשניות ועוד.

מעבר לכך, גם אם זו הפעם הראשונה שבה אתם יוצרים קומיקס לגמרי משלכם, אל תפסיקו לנסות. אולי תסתבכו עם העלילה בהתחלה או תצטרכו לשנות, אך בסופו של דבר תצליחו להעביר את המסר שלכם. כמו כן, בתחילת הדרך זה לא חייב להיות קומיקס ארוך של חוברת שלמה. ניתן להתחיל ביצירת קומיקס בן עמוד אחד בלבד, ולהתקדם אט אט עד שתיצרו סיפורי קומיקס ארוכים יותר. זיכרו שאתם עושים זאת בשביל הכיף. נוסף על כך, אם נתקעתם ואינכם יודעים איך לפתח רעיון מסוים, תמיד תוכלו לפנות שוב אל עיתון קומיקס לילדים ולקבל רעיונות.

הצטרפו כמנויים דרך פייפאל:
כתבו לנו את שמות 2 גיל' המתנה
הצטרפו כמנויים דרך פייפאל:
כתבו לנו את שמות 2 גיל' המתנה